UWAGA!
nr kont Konińskiego Centrum Kultury (dotyczy opłat za udział w MDFPiT)
VeloBank
nr subkonta 25 1560 0013 2028 8554 3000 0003
NIP Konińskiego Centrum Kultury
665 307 3214
REGON Konińskiego Centrum Kultury
540529930
biuro festiwalu (63) 211 31 31 w. 22 lub 29
_____
Ponad 200 tysięcy małych, od 5 do 16 lat, wykonawców – tylu doliczyliśmy się od roku 1979, kiedy to po raz pierwszy zostały zorganizowane Ogólnopolskie Konfrontacje Dziecięcych Zespołów Tanecznych, kilkanaście lat później przekształcone w Międzynarodowy Dziecięcy Festiwal Piosenki i Tańca. Ilu trzeba było organizatorów, by to towarzystwo, roześmiane, roztańczone i rozśpiewane, opanować? Niewielu, wystarczyła jedna instytucja – Koniński Dom Kultury, od 1 stycznia 2025 roku Konińskie Centrum Kultury. I, naturalnie, grono wypróbowanych współpracowników, finansowych dobrodziejów i w ogóle osób dzieciakom i nam, organizatorom, sprzyjających.
W 2025 roku MDFPiT odbędzie się w dniach 4-8 czerwca.
Koncert Galowy odbędzie się 7 czerwca na placu przy ANS w Koninie przy ul. ks. J. Popiełuszki 4.
Pisać „o nas”, to przede wszystkim o organizatorach festiwalu. Pierwszym organizatorem festiwalu był Wojewódzki Dom Kultury (więcej informacji na ten temat znaleźć można w zakładce „HISTORY / Historia”). Potem, od roku 1988, Koniński Dom Kultury. Wymieniać wszystkich, którzy pracowali przy organizacji kolejnych festiwali byłoby kłopotliwe. Może przyjdzie czas na specjalną publikację o ludziach festiwalu… Na razie wiadomości bieżące, głównie o pracownikach Konińskiego Centrum Kultury, z których wielu przeszło w czasie kilku lat szkołę Wiesława Kaszubkiewicza a potem Krzysztofa Jaślara, przez wiele lat pełniących obowiązki dyrektorów artystycznych kolejnych festiwali i reżyserów widowisk galowych.
Organizacją Festiwalu zajmują się:
Dyrektorem Festiwalu jest Lucyna Lenard-Woźniak, dyrektor Konińskiego Centrum Kultury. Na co dzień, czyli przez cały rok, sprawami dotyczącymi festiwalu zajmuje się Biuro MDFPiT (koordynatorami festiwalu są Dorota Gapska i Dariusz Intrys). W pracach organizacyjnych uczestniczy także dział kreacji, dział techniczny i administracyjny oraz dział obsługi widowni. To u nich schodzą się ścieżki uczestników, którzy – poza prezentacją własnych talentów artystycznych – muszą jeść i spać, a także chcą wiedzieć, co warto zobaczyć, gdzie jest plac zabaw, parking, basen, kiedy coś (ktoś) odjeżdża lub przyjeżdża itd., itd.
Podczas gorących dni festiwalowych w Biurze Festiwalu, pełniąc różne funkcje i role pracują: Magdalena Szczepankiewicz, Olga Marcinkowska, Izabela Frankowska, Aleksandra Lamentowicz, Mirosław Grzanka, Marek Ejma, Grzegorz Ambroziak, Marta Merdzińska, Klaudia Cembrowicz, Jacek Szczepankiewicz, Jolanta Kacprzak, Anna Walczak i Krystian Weber. Dbałość o dźwięk, realizację muzyczną oraz oświetlenie to będzie domena panów: Ryszarda Wojdaka, Krzysztofa Jurczaka, Piotrów Wojnarowskiego i Głowackiego, Michała Kamińskiego, Adriana Wojdaka i Andrzeja Kozłowskiego oraz kolegów z firmy zewnętrznej. By wszystko szło sprawnie, potrzebne są także garderobiane, czyli panie: Sławomira Krysztofowicz, Teresa Januszewska, Beata Bąkowska, Monika Majewska. To co trzeba na każdy festiwal kupić, zbudować, połączyć (jeśli się rozłączyło), naprawić (co się zepsuło) będzie w polu zainteresowań zespołu Dariusza Lisa, który tworzą: Małgorzata Dębowska, Robert Lisiak, Kamil Markowski i Marcin Domański. Obok zaprawiona w festiwalowych „bojach” księgowość, czyli Joanna Kasprzak, Katarzyna Maćkowiak i Beata Kuszyńska. Wszystkie sznurki festiwalowe zbiegają się w sekretariacie KCK, gdzie panuje Magdalena Brzęcka.
Sekretarzami jury są: w wokalu Justyna Zblewska, w tańcu Dariusz Intrys. W jury zasiadają postaci z kraju i zagranicy, o niepodważalnych kompetencjach i osiągnięciach artystycznych.
By o wszystkich wszystkim wszystko było wiadomo czuwa, przez cały rok, zespół prasowy czyli Dorota Gapska, Izabela Frankowska, Olga Marcinkowska. Obok nich dokumentaliści fotografujący i filmujący: Andrzej Moś, Zdzisław Siwik i Marcin Oliński.
Współpracują tłumacze: Anna Skibińska, Agnieszka Parus-Włodarczyk i Valeriia Kovalova.
Z całą pewnością nobilitacją dla uczestników, będzie możliwość, a w zasadzie obowiązek dla wokalistów od 9 do 16 lat, koncertowania z towarzyszeniem Orkiestry Festiwalowej pod dyrekcją Pawła Zielaka. Dla laureatów zaś wzięcia udziału w gali festiwalowej, którą zapewne wyreżyseruje Mateusz Polit.
Koniecznie musimy dodać, że w organizacji dotychczasowych festiwali uczestniczyły firmy, które mają na koncie organizację imprez o jeszcze większym rozmachu niż nasza (choć nie są to imprezy z tak wielką liczbą uczestników jak nasza).
Międzynarodowy Dziecięcy Festiwal Piosenki i Tańca wspierają: Samorząd Województwa Wielkopolskiego, Miasto Konin, SAWP.
Patronaty honorowe: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Rzecznik Praw Dziecka, UNICEF
Do zobaczenia w Koninie!