Ta strona używa plików cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
ZOBACZ OPCJE DOSTĘPNOŚCI

Kto was będzie oceniał

- Konin zawsze zapraszał czołówkę. Nigdy nie zjeżdżali dziady ani trampkarze. A dzieci potrzebują autorytetów w postaci gwiazd – to słowa Marka Grabowskiego, scenarzysty związanego z konińskim festiwalem od jego pierwszej edycji. Koniński Dom Kultury do tegorocznego jury zaprosił same gwiazdy.


Dzieciaki „pracują ze swoimi instruktorami, często estrada jest ich marzeniem, życiowym celem, więc tu mają okazję spotkać kogoś, komu się powiodło i potrafi jeszcze więcej niż wszyscy”. To jeszcze raz Marek Grabowski. Bez wątpienia w zespołach jurorów, mających oceniać wokalistów i zespoły taneczne, zasiądą tylko ci, którym „się powiodło i potrafią jeszcze więcej niż wszyscy”. Profesjonalizm, otrzaskanie na imprezach krajowych i zagranicznych, znajomość estrady, telewizji a przy tym ogromna życzliwość, szczególnie dla dzieciaków – to cechy wspólne wszystkich jurorów. Oto opinie przewodniczących dwóch zespołów oceniających, zarejestrowane przy okazji wcześniejszych edycji festiwalu:

Janusz Tylman, przewodniczący jury wokalnego: - Od doboru repertuaru zależy, jak dziecko się zaprezentuje. Wiadomo, ze repertuaru przybywa niewspółmiernie wolno. Przybywa dzieci, festiwali, ich lokalnych edycji, a my ciągle śpiewamy w większości te same piosenki (…) Zauważyłem tutaj, że – owszem – dzieci zaczynają śpiewać piosenki nowe. Ale te nowe piosenki są chyba źle rozumiane przez twórców. Nie wiem dlaczego, ale one mają taki posmak musicalowy. To nie jest piosenka stricte dziecięca, tylko taka dorosła piosenka dla dziecka, w warstwie tekstowej i muzycznej, dorosła właściwie. Dzieci śpiewające ją są nieautentyczne, nieszczere (…) To jest wina instruktorów, ale nie zawsze ci instruktorzy są. Odnoszę wrażenie, że oni są w papier wpisani, dopisani, natomiast rodzice sami wybierają sobie piosenki, nie biorąc pod uwagę, żeby dziecko dzięki zróżnicowanemu repertuarowi miało możliwość pokazania spontanicznej dziecięcości, energii i jednocześnie dziecięcego sentymentalizmu.

Zbigniew Zasada, przewodniczący jury tanecznego: - … zawsze mam na uwadze, ze emocje i oczekiwania amatorów są ogromne i że ruch amatorski rządzi się innymi prawami. Jako komisja artystyczna musimy więc wypracować consensus na linii: technika, edukacja i rozwój. Festiwal to święto sztuki, ale z drugiej strony trudno ją robić dobrze bez technicznych podstaw. To chyba najistotniejszy element. Czasami bywa tak, że zespół jest słabszy wykonawczo, ale to, co pokazuje, jest potencjałem – świeżości, nowości i zostanie oceniony pozytywnie, o ile nie będzie zbyt dużej przepaści między nim, a innymi reprezentacjami. Muszę też powiedzieć, że nasze opinie zmieniają się. Impreza trwa kilka dni, dzieci i młodzież są w różnej kondycji – psychofizycznej i emocjonalnej, tańczą słabiej w eliminacjach, a w finałach świetnie. Wystarczy łut szczęścia lub drobiazg, by to szczęście zepsuć, ale to daje podgląd na nasza jurorską robotę: oceniamy to, co w danej chwili widzimy.
 

Jury konkursu wokalistów


Zbigniew Górny Aranżer, dyrygent oraz kompozytor muzyki instrumentalnej i filmowej. Kieruje własną firmą promocyjną (Górny Production) i własną orkiestrą (Górny Orchestra). W 1973 roku został dyrektorem i dyrygentem Orkiestry PRiTV w Poznaniu. Autor muzyki do 13. filmów fabularnych oraz ponad 200. piosenek i utworów instrumentalnych nagranych dla radia i telewizji.




Joanna Stefańska-Matraszek - ukończyła studia na wydziale wokalno-aktorskim Akademii Muzycznej w Warszawie. Podczas studiów rozpoczęła współpracę z Warszawską Operą Kameralną, debiutując w operze "Wesele Figara" Mozarta rolą Zuzanny. Równolegle z muzyką operową wykonuje również repertuar musicalowy i operetkowy. Koncertowała w wielu krajach Europy między innymi we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, krajach Beneluksu, Hiszpanii, Skandynawii oraz poza Europą w Japoni, Libanie, na Wyspach Kanaryjskich.




Anna Serafińska Wokalistka jazzowa, absolwentka wydziału jazzu i muzyki rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Laureatka licznych nagród, wyróżnień i stypendiów, m.in I nagrody na Międzynarodowych Spotkaniach Wokalistów Jazzowych. Ma duże doświadczenie sceniczne, od koncertów klubowych po udział w festiwalach w Polsce i za granicą.


Mieczysław Szcześniak Piosenkarz, kompozytor i autor tekstów. Studiował na wydziale jazzu i muzyki rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. W 1984 roku zarejestrował swoje pierwsze nagrania dla Polskiego Radia w Szczecinie. Laureat wielu nagród, m.in. Bursztynowego Słowika na festiwalu w Sopocie i trzykrotny laureat Fryderyków. Reprezentował Polskę na 44. Konkursie Piosenki Eurowizji w Jerozolimie.



Janusz Tylman Pianista, kompozytor, aranżer. Twórca muzyki filmowej, teatralnej oraz musicali. Współpracuje z teatrami muzycznymi w Polsce, Europie, w Stanach Zjednoczonych. Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie. Uczestnik programu TVP2 „Śpiewające fortepiany” oraz trener wokalny w programie TV Polsat „ Jak oni śpiewają”.



Jury konkursu tanecznego

Katarzyna Bryłka (Polska) Choreograf, uczestnik warsztatów w Broadway Dance Center w Nowym Yorku. Sędzia Polskiej Federacji Tańca. Choreograf zespołu „Pech”, z którym zdobywała Brązowe, Srebrne i Złote Aplauzy na Międzynarodowych Dziecięcych Festiwalach Piosenki i Tańca w Koninie.



Gabriel Francisco (USA) Nauczyciel, choreograf, sędzia, tancerz. Jeden z najbardziej poszukiwanych tancerzy hip hop na świecie. Stworzony przez siebie styl od ponad 10 lat przekracza wszelkie granice kulturowe, tworząc warunki taneczne dla osób w każdym wieku oraz poziomie zaawansowania. http://www.gabrielfrancisco.com/dvd.html




Andrey Kokoulin (Rosja) Szef Ogólnorosyjskiej Federacji Tańca. Sekretarz narodowy IDO Rosja. Przewodniczący komitetu do spraw planowania działań organizacji tanecznych w Rosji. Kurator organizacji tanecznych na Kaukazie Północnym oraz w Syberyjskim Okręgu Federalnym.




Dorota Puchowska (Polska) Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. Manager zespołów tanecznych SPIN i SPINKI  Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Rumi. Od 2007 roku prezes Stowarzyszenia Tańca SPIN Rumia. Sędzia Polskiego Związku Tańca Freestyle.




Nebojsa Slavkovic (Serbia) Członek zarządu Międzynarodowej Organizacji Tanecznej (IDO). Pedagog i choreograf. Specjalista w zakresie tańca towarzyskiego, współczesnego, street dance. Szef zespołu „La Luna”; działa w 30 miastach w Serbii i ponad 70 szkołach, w których ćwiczy i tańczy ponad 12 tysięcy tancerzy.




Beata Tyborowska (Polska) Pedagog, choreograf i instruktorka tańca. Wychowawczyni wielu pokoleń tancerzy; stworzyła ponad 80 układów choreograficznych i 5 spektakli parateatralnych. Laureatka wielu nagród i wyróżnień na przeglądach i festiwalach tanecznych. Przewodnicząca komisji do spraw artystycznych (jazz, modern, balet, show dance) Polskiego Związku Tańca Freestyle.




Zbigniew Zasada (Polska) Pedagog, choreograf, instruktor tańca. Dyplomowany nauczyciel tańca Imperial Society of Dancing. Sekretarz narodowy International Dance Organization (IDO), sędzia międzynarodowy International Dance Sport Federation, sędzia międzynarodowy IDO.






     

serv kdkkonin